Tuesday, March 12, 2013

Catalyst

Dalam produk catalyst ianya selamat dan tidak mempunyai sebarang bahan kimia..Jadi di sini esha ingin berkongsi pendapat mengenai paraben, iaitu sejenis bahan kimia atau racun yang merbahaya terhadap tubuh badan kita...berwaspadalah dalam membeli produk2 kosmetik. Semak dahulu kandungannya ye...

Paraben bukan nama satu zat, tetapi golongan zat pengawet sintetis yang ditambahkan ke produk kecantikan untuk memanjangkan jangka hayat sesuatu produk. Paraben yang umumnya dalam kosmetik adalah butylparaben, methylparaben, propylparaben, isobutylparaben dan isopropylparaben. 

Disebabkan ianya murah dan efektif, paraben digunakan secara luas oleh pengeluar kosmetik besar mahupon pengeluar kecil. Paraben memiliki sifat yang mirip dengan hormon estrogen. Terlalu banyak estrogen dapat meningkatkan risiko kanser payudara dan mempercepat perkembangannya. 

Beberapa jenis paraben aman, jenis lainnya dapat bermutasi menjadi racun berbahaya apabila terkena sinaran matahari. Kebanyakan produk kosmetik mengandungi lebih dari satu satu jenis paraben. Anda mungkin memakai produk-produk berbeza yang mengandungi paraben beberapa kali sehari. 

Penggunaan dalam jangka panjang akan memudaratkan kesihatan diri. Oleh itu, gunakan lah produk kecantikan yang terhindar daripada bahan kimia yang berbahaya kepada diri kita. Sentiasa semak kandungan produk sebelum membeli.




** Tiada sebarang bahan kimia di dalam produk catalyst...sebab itulah catalyst menjadi pilihan eiisha sekeluarga..ianya natural base..no chemical at all...jadi kepada anda yang berminat nk try catalyst vco, catalyst collagen, ambience dan cur-v and much more boleh contact wether call/sms esha trus di 012-5438164 @ facebook : Eiisha Catalyst

No comments:

Post a Comment